3.1.4. Economische promotie
We zijn trots op onze stad en positioneren Hilversum als aantrekkelijke plek voor bewoners, bezoekers, bedrijven en (internationaal) talent. Een sterke identiteit verstevigt de economische positie en de aantrekkingskracht van Hilversum. We hebben aandacht voor de verschillende profielen van de deelgebieden. Hilversum Marketing vervult hierin een sleutelpositie. |
---|
Activiteiten
● | Ondersteunen van Hilversum Marketing bij het versterken van de positionering van Hilversum voor ondernemers. | |
---|---|---|
● | Het ondersteunen van bij de Mediastad passende evenementen, zoals de Dutch Media Week en Live2000, naast evenementen op het gebied van cultuur en sport. | |
● | Ondersteunen van samenwerking tussen partijen om organisaties te interesseren voor Hilversum als locatie voor zakelijke evenementen. | |
● | Inzetten van strategisch accountmanagement voor de profilering van onze stad als aantrekkelijke vestigingslocatie. | |
Toelichting op activiteiten
Hilversum is een aantrekkelijke plek voor bewoners, bezoekers, bedrijven en (internationaal) talent. Hilversum Marketing heeft in de profilering hiervan een centrale rol. Hilversum Marketing heeft haar meerwaarde laten zien door inzet van verschillende campagnes die gericht waren op lokaal shoppen en aandacht voor bewoners en bedrijven. Het evenementenprogramma Summer in the City werd door ondernemers en bewoners erg gewaardeerd. Verder is ingezet op passende evenementen bij de Mediastad zoals de Dutch Media Week. Veel van de activiteiten hebben noodgedwongen online plaatsgevonden, maar fysieke activiteiten op en rond de Kerkbrink waren een goede eerste stap voor deze locatie. Door middel van strategisch accountmanagement is ingezet op profilering van onze stad als aantrekkelijke vestigingslocatie. Voor Media/ICT bedrijven is de belangrijkste vestigingsfactor de toegang tot (media)talent. De samenwerking met MBO College Hilversum en Hogeschool van Amsterdam heeft geleid tot de vestiging van succesvolle MBO en HBO media-opleidingen op het Media Park wat bijdraagt aan een goede profilering. |
---|
Financiële analyse
Bedragen x € 1.000 (- = voordeel, zonder teken = nadeel) | |||
Lasten | Baten | Saldo | |
Begroting na wijziging | 857 | 0 | 856 |
Realisatie | 845 | -4 | 841 |
Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting) | -12 | -3 | -15 |
De positionering van Hilversum als aantrekkelijke plek voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in Hilversum is uitgevoerd binnen de gestelde financiële kaders.